Review boek Superfreelancer – Edwin Dijkstra

Myanmar

Wij zijn Sander & Jody en hebben onze spullen en appartement verkocht, onze vrienden en familie gedag gezegd om de wereld rond te trekken.

Op thedutchnomads.nl nemen we je mee op reis in onze traveltips en inspireren we je met een locatie-onafhankelijk leven via de ultieme digital nomad guide

Woohoo, kijk mij hier even de influencert uithangen! Meestal lees je in mijn blogs reisverslagen of reistips zoals de ultieme tips voor Valencia, de leukste hotspots in Medellín voor digital nomads of een complete foodguide van Playa Del Carmen. Dit keer is het anders: ik review een boek dat ik heb gekregen. Maar wel eentje die helemaal past in mijn straatje én een must-read voor iedereen die ook remote wil werken. Ik review het boek Superfreelancer van Edwin Dijkstra. Wil jij ook gaan freelancen voor de vrijheid (of welke reden dan ook?), bekijk de blog en ik vertel je er alles over.

In dit blog lees je...

Over Edwin Dijkstra

Sinds 2021 volg ik Edwin Dijkstra, Google Ads Freelance specialist, via LinkedIn. Hij is vijftien jaar marketeer, waarvan tien jaar freelancer. De eerste jaren in zijn freelance-bestaan was een hele stressvolle periode en hij werkte zichzelf een slag in de rondte. Het werd zelfs zo erg, dat hij overwoog om weer voor een baas te werken. Want zo had hij zich het freelancen niet voorgesteld. Gelukkig heeft hij dat niet gedaan, maar is hij uit gaan zoeken hoe hij slimmer kon werken, met behoud van z’n mentale gesteldheid. Hoe hij dat heeft aangepakt lees je in zijn eerste boek: Superfreelancer.

Over het boek Superfreelancer

De LinkedIn-posts van Edwin inspireren me. Hij deelt dagelijks zijn kennis rondom het freelance-leven, maar ook over het schrijven en uitgeven van een boek. Dat is ook z’n doel: autoriteit worden op het gebied van freelancen en zich daarmee in de kijker spelen van de doelgroep. En dat was precies wat er bij mij ook gebeurde naarmate ik hem wat langer volgde. Zijn boek stond al een tijdje op m’n verlanglijstje en ik ben blij dat ik het boek nu van hem heb gekregen. Over dit boek zegt hij zelf:

‘Afgelopen tien jaar heb ik mezelf uitgedaagd. Elk jaar weer. Ik heb veel gefaald, veel geleerd en elk jaar ben ik gegroeid. Als ondernemer, als specialist en op financieel gebied. Dit boek is een praktische gids voor de ambitieuze freelancer… (tekst gaat verder op zijn eigen site edwin.nl)’.

Klinkt veelbelovend, niet?

Wat je in het boek ‘Superfreelancer’ leest

Edwin neemt je in zijn boek Superfreelancer mee in het hele proces rondom freelancen. Waarom ga je freelancen, hoe leg je de basis, waarom een specialisme kiezen enorm belangrijk is én hoe je van je klanten fans maakt, legt hij stap voor stap uit in dit boek. Niet alleen is hij zelf aan het woord, hij interviewt ook andere vakprofessionals die hun licht op bepaalde kwesties schijnen. Daarmee krijg je een heel volledige gids die je een-op-een kunt toepassen op jouw (toekomstige) freelance-business.

Zijn boek gaat verder dan alleen de zakelijke kant. Zit je lekker in je vel en eet je gezond? Dan heeft dat ook invloed op je successen. Gezondheid, netwerken, productiviteit, extra verdienmodellen, pensioen en juridische zaken zijn onderdeel van dit boek – naast de eerdergenoemde onderwerpen.

Mijn eerlijke review over Superfreelancer

Praktisch, no-nonsense en van A tot Z uitgelegd. Met Superfreelancer krijg je letterlijk een kijkje in het hoofd van Edwin. Enorm praktisch uitgelegd met slimme tips hoe je productiever wordt, zonder dat je het drukker krijgt. Hoewel je misschien door de eerste hoofdstukken als gevestigde freelancer wat sneller bladert, laat het je tegelijkertijd ook weer even stilstaan. ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo liet het mij weer even diep nadenken. Wat wil ik bereiken? Spreek ik de juiste mensen aan, vind ik wat ik doe nog leuk genoeg en zijn er efficiëntere manieren om op te schalen? Al pas je maar één tip toe uit het boek – of je nou een ‘ouwe rot’ in het vak bent of aan het begin staat van je freelance-avontuur – dan weet ik zeker dat je de investering er al uit haalt. En die ene tip, die ga je gegarandeerd vinden.

Nog even praktisch dan…
  1. Bestel Superfreelancer via bol.com. Gebruik je mijn link? Dan krijg ik een kleine vergoeding omdat je het boek via mij hebt besteld. Jij betaalt hier niks extra’s voor. Heb je wat aan deze review gehad en lees je altijd met veel plezier onze reisverslagen? Bestel het boek Superfreelancer dan via deze link.
  2. Geen zin om een stapel aan boeken mee te zeulen op vakantie? Bestel het boek als e-book en bestel een e-readerDaarmee heb je je favoriete boeken altijd in de buurt 😉
  3. Geen enkel reisverslag missen? Laat hieronder je e-mailadres achter en ontvang een automatische mail bij een nieuw reisverslag. Je kunt je hier altijd weer voor uitschrijven.